chiang mai

13 februari 2017 - Chiang Mai, Thailand

De volgende ochtend spullen gepakt en met de Tuktuk naar het Busstation, hier 2 stoeltjes in de the green bus gereserveerd die een kleine 2 uur later zou vertrekken... We hadden niet van te voren geboekt dus we konden niet op een eerdere bus mee.
Om en om een beetje rondgelopen en uiteindelijk was de tijd zo om. Vervolgens ongeveer 3,5 uur in de bus gezeten, het was best een mooie rit. Aangekomen in Chiang Mai met de Tuktuk naar ons hotel, simpel kamertje maar alles was aanwezig én in het centrum van de oude stad! Even wat gedronken bij het hotel en op naar de ruïnetempel. Onderweg naar de tempel hebben we de reis naar Koh Chang geregeld, na de eerste reisagent die ons voor ongeveer 10.000,- Bath wel in Ko Chang kon krijgen, hebben we dat nu voor minder dan de helft bij een ander kunnen regelen (nachtbus ipv vliegen maar we komen op dezelfde tijd aan). Tevens met korting Tour voor morgen geregeld, dikke winst dus! Dan de tempel Wat Chedi Luang, het was hier regeldruk, het bleek een heel complex vol Tempels, veel Chinees ook. De ruïne wordt langzaam weer hersteld we zagen dat er steentjes en dakpannen gekocht konden worden voor de wederopbouw. Een Thai die we spraken vertelde ons dat 10 jaar geleden de tempel er nog heel anders uitzag; er waren nog geen olifanten en de huidige "glijbanen" waren trappen, je kon toen nog naar binnen, uit behoud zijn ze daar mee gestopt. Later op de avond hebben we bij een Birmaans restaurant gegeten, ik had fijn gehakte kip met citroengras, munt, knoflook, Chili en Kees Noodles/kip/pinda een waren het er over een dat met name mijn gerecht super was! Op de terugweg hebben we nog wat gedronken bij de Italiaan het bleek namelijk Boeddha dag dus er werd vrijwel nergens alcohol geschonken en veel tenten waren ook dicht...de Italiaan bleek heerlijke gin-tonics te maken & had ook nog een limoncello voor Kees!
Daarna zijn we lekker gaan slapen