Jungle trekking Coconut Tours

13 februari 2017 - Mueang Chiang Rai District, Thailand

Vandaag kunnen we uitslapen, we worden pas om tien uur opgehaald. Rustig tasje voor onderweg gepakt, ontbeten en wachten op de truck die ons ophaalt.
In de truck zitten Xavier en Florence uit France, door naar de noot alweer we (oh joy) nog 3 fransosen oppikken een stel en een dame van 65.

Met de boot naar de Budha cave, vervolgens olifant voeren + slang om Kees zijn nek. Met auto naar restaurant bij Hot spring en lunchen. Vervolgens was het tijd om de jungle in te trekken....er liep telkens een hondje met tijgervacht mee die later Len bleek te heten. We liepen achter gids Kan aan, die ons naar Lahu Village bracht. Hier zijn Kees en ik bij de rivier gaan zitten (met een koude Chang) de oudere dame bleef in de hut en de andere twee stellen gingen nog ff chili vangen. De badkamer bleek wat schamel (betonnen hut met weliswaar een toilet, maar de douche bleek een grote bak water met een kom).
Lekker gegeten en toen "slapen" met zijn 7en op een rij, op hele dunne matrasjes. Als eenrichtingsverkeer omdraaide golfde de rest mee. Geen last van gesnurk gehad, maar dat kwam waarschijnlijk omdat niemand sliep.

De volgende ochtend toch maar "gedoucht" en vervolgens ontbeten. Daarna mochten we achter Ja aanlopen. Eerst naar Lesu Village, lekker in de volle zo'n over de berg pfff. jungle, jungle, open veld, naar waterval, hier even chillen en vervolgens door naar Chinese Village...
Wéér in volle zon de berg op...vlak na dit dorp gingen onze gidsen koken in en met het onderweg gekapte bamboe. Noodlesoup, kip (godzijdank voorgebakken), omelet, sticky rise + saus, baby ananas en mandarijn toe! Daarna was er de keuze nog anderhalf uur lopen of een half uurtje. Dat laatste kon ik nog net aan en aangezien er weinig hoop op wildlife was op de lange route koos Kees ook voor de korte route. Uiteindelijk hoefden we nog geen tien minuten te lopen voor we werden opgepikt. Door naar de hotspring en die was bloody Hot. Heerlijk even ontspannen!! Vervolgens nog een hele frisse douche en een nog frissere Chang! Met de auto terug naar het hotel. Hier een echte douche genomen; best lekker zeep en warm water!

Vervolgens even over de nightmarket gelopen, biertje gedronken en weer gegeten bij Barrab, dit keer voor mij een Pad Thai, dit bleek een gigantische portie maar wel superlekker, Kees had glass noodles met kip cashewnoten en een sausje wat eerst zuur en vervolgens heet smaakte, ook dit was een ENORM portie. Dit keer geen pannenkoek toe, wel nog even een biertje/Campari in het hotel en slapen maar!