Chiang Mai dag 2

13 februari 2017 - Chiang Mai, Thailand

Deze ochtend begint vervelend. Ik kijk op Facebook en zie dat er bij Marloes en Dennis is ingebroken, net 1 minuut geleden gepost...in Nederland 1 uur 's nachts. Het hele huis is overhoop gehaald. Later blijkt dat ons huis in ongeveer dezelfde staat is. We hebben een tour geboekt, politie is ter plaatse en aangezien we verder niets kunnen doen gaan we toch maar op pad.
We blijken in een busje te zitten met 2 Nederlandse meiden die 3 maanden in Thailand studeerden (uitwisseling Universiteit Maastricht), een Japanner, 2 Zwitsers, stel uit Maleisië en een stel uit Lanzarote (een Russin en een Duitser).
De tour ging naar 2 watervallen, een Karen dorp, de twee pagodes (koning en koningin) hoogste berg van Thailand en nog en tuin toe. Dit alles in nationaal park Doi Inthanon. Vanwege de feestdag vandaag (het is zondag na Boeddhadag en maandag hebben de Thai ook nog vrij), is het vreselijk druk, we hebben ook nog pech met het weer; het is bewolkt. Evengoed nog een best leuk dagje.
Terug in hotel familie ook maar ingelicht/ingeschakeld ivm met de inbraak. Wat er precies allemaal gebeurt weten wij ook niet maar mijn ouders zijn ter plaatse Marloes en Dennis regelen ook veel voor ons en alle sleutels, behalve die van Lex en Cindy blijken nog aanwezig. Wij gaan na een tijdje intensief appcontact pizza eten bij de buren (er staat een steenoven) dit keer had ik het mindere gerecht; witte pizza viel een beetje tegen de meatlover van Kees niet! Guiness toe bij de irish pub en terug naar hotel, slapen maar!