Reis van Chiang Mai naar Koh Chang

19 februari 2017 - Chiang Mai, Thailand

Vrij snel besloten om bij die leuke Italiaan te gaan eten heerlijke pasta, Erik van de pizzeria met steenoven bleek hier ook regelmatig te eten. Wijntje erbij Limoncello toe en terug bij het hotel bleken we de bus gemist te hebben, op ons briefje stond een uur later dan de werkelijke oppiktijd..beetje stress maar uiteindelijk werden we opgepikt en achter de bus aangebracht. We konden niet meer naast elkaar zitten. Busrit ging best snel, we waren voor ons gevoel zo in Bangkok (behalve dan dat ik midden in de nacht wakker schrok van het feit dat de rijbewijzen waarschijnlijk gejat zijn) ontdekt dat er wifi in de bus was en weer even contact met Marloes gezocht. Eenmaal in Bangkok werden we uit de bus gezet en er werd gewezen naar waar sriram office zou moeten zitten, dit bleek niet te vinden... Uiteindelijk hebben we ons laten ophalen bij de Burger King. Was weer even een stressmomentje!
De ochtendbus naar de haven van Koh Chang was evenals de nachtbus helemaal niet zo koud en ook de rit ging weer redelijk snel (zes uur), eenmaal aangekomen bij de Ferry moesten we allemaal opnieuw inchecken (waarschijnlijk om de terugreis aan te smeren). Hier moesten we een tijdje wachten en kwamen we in gesprek met Patrick, Veronique en hun dochter Anna uit Lesotho. Vervolgens pasten wij net niet in de busjes die ons naar de boot zouden brengen....wachten maar weer..toen zagen we een dame met 2 jonge eekhoorns staan.. Cute!
Busje kwam inderdaad voor ons terug en toen konden we op een aftandse ferry naar het prachtige eiland! Daar op een songtaew naar eindbestemming Sunflower Bungalows. Hier hadden we een simpele hut met ventilator en buitenbadkamer geboekt voor 500,-. Inmiddels was het tegen 5en, we zijn lekker gaan douchen, drankje gedaan, gegeten bij de Magic Garden en toen lekker naar bed!