Chiang Mai laatste dag

14 februari 2017 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag redelijk op tijd op, wel zonder wekker, op zoek Thais ontbijt maar toch in een bakkerij beland. Heerlijke croissant met ei, kaas en ham gegeten, lekkere jasmijnthee redelijke espresso erbij. Door op zoek naar Tuktuk, maar die bleken de berg naar Doi Suthep niet op te kunnen, dus in een red truck gestapt. Bij de Doi lang gewacht om kabelbaan in te kunnen, dit bleek helaas een overdekte rit. Dus pas op de eindbestemming konden we van het uitzicht genieten. Het was niet helemaal helder, maar wel mooi! Inmiddels zijn we wel een beetje tempelziek, dus hier hebben we niet veel aandacht aan besteed. We hoopten op een mooie wandeling naar beneden, maar dit bleek alleen via de algemene trappen te kunnen. Kees was misselijk geworden van de heenrit en probeerde dit op te lossen met een wafel met honing...best lekker maar hielp niet perse. Op de terugweg hebben we ons laten afzetten bij de Chiang Mai Zoo. We snapten niet goed hoe dit allemaal in elkaar zat maar uiteindelijk hebben we ook met behulp van de bus die rond reed toch het meeste gezien. Het zeeaquarium was erg mooi, de pinguïns kon je van boven én onder water zien.
Diverse katten, leeuwen, vogels, beren toch wel leuk, maar behoorlijk pittig door de enorme hoogteverschillen. Bij de uitgang weer Red Truck gescoord en onderweg naar Loghome want we lusten wel een IPA (Red Truck). Helaas Loghome serveert tussen 2 en 5 geen alcohol, dus door naar de Irish Pub (die serveert altijd...behalve op St Patricksday en die is nog ver weg). Brood, carrotcake, Applegingercake bij de bijbehorende bakkerij gescoord en nog wat chips en kaas bij de 7eleven; wij zijn klaar voor de busreis (Helaas is het nog maar 5 uur, we worden tussen 19.30-20.00 opgehaald). Terug naar hotel, nog even de voeten in het ijskoude zwembad, aankopen opruimen en nog maar een Chang scoren...straks nog wat te eten en dan gaan we! Benieuwd hoe de reis zal gaan...Om acht uur morgenochtend moeten we op de bus naar Koh Chang zitten! Hoop dat we inderdaad kunnen slapen in de nachtbus!
We werden al gewaarschuwd de airco heeft 2 standen; very cold en freezing ❄⛄